fbpx

Csinos kis teríték, fehér abrosz, avagy mi történik a kulisszák mögött egy boros csapatépítőn?

Olvasási idő: 2 perc

A Business Drive Magyarországon egyedülállóan ötvözte a HR szaktudást a borszakértői tudással. 

Kis hazánkban se szeri se száma a borral kapcsolatos eseményeknek, mivel a magyarok nagy része hazánk kultúrájának egyik értékének, részének, kulturális és szocializáló tevékenységnek tekinti a bort, a boros programokat.

Legtöbbször ezek olyanok, mint egy iskolai tanóra: egy frontális, prezentáló jellegű előadás, ahol hallgatóságra és instruktorra oszlik a csapat.

A legtöbb ilyen eseményen gazdagodhatunk némi tudással a tanninokról, a savakról, információval látnak el a borvidékekről, talajszerkezetről és a szőlőfajta jellegzetességei is bemutatásra kerülnek.
Közben kortyolgatunk és figyelünk.
Próbáljuk megjegyezni a részleteket de a lenyelt kortyok számával egyenes arányban mindinkább lanyhul a figyelem és elmarad az interakció a többi résztvevővel.

Általában a kóstoló végének közeledtével, a csoport már szedelődzködik…pedig milyen jó lett volna még egy kicsit maradni és beszélgetni.

Mi van akkor, ha kifejezetten az interakció a borkóstoló célja?

Lehetőséget teremteni a további eszmecserére, ismerkedésre, ahol az ember és bor szerepe egyenrangúvá válik. Ezzel a bor egyeduralma ugyan megszűnik, de jelenléte nélkülözhetetlen, mivel semmilyen másik ital nem lenne alkalmas arra, amire ő képes!

A Business Drive csapatépítő borkóstolóin a tréneri szakértelem és a borkultúra olyan egyedi szimbiózist hoz létre, amitől programjaink testre szabottak, változatosak, szórakoztatóak, de egyben tanulságosak is, ám legfőképpen csapatépítőek a szó tényleges értelmében.

Na de hogyan is kell elképzelni egy ilyen eseményt?

  • A létszámot tekintve nincs szűk kritérium. Akár 4-6 főtől egészen 100 főig tudjuk vállalni a programot.
  • A résztvevőket minden esetben csapatba rendezzük, akár 2 vagy 8-10 fő is lehet egy csapat.
  • A borpaletta színes, hiszen a kb. 6 féle bor lehet csak fehér, csak vörös, vagy vegyes, de volt már tapasztalatunk olyan kívánsággal is, ahol pl. kizárólag Dél Amerikai borokat kértek.
  • Minden egyes bor mellé „jár” egy feladat, amit a résztvevőknek közösen kell megoldaniuk. 
  • A játékos kihívások között szerepel kreatívabb, aktivitást igénylő vagy gyors döntésekre építő is, így mindenki megtalálhatja  saját erősségeihez passzoló típust.

Egy biztos: semmilyen előzetes borral kapcsolatos tudás nem szükséges ahhoz, hogy élvezzük és hatékonyak legyünk!

Sőt!

  •  Még akkor is jól fogunk szórakozni, ha adott esetben nem fogyasztunk alkoholt, mert a feladatok nem kizárólag a kóstolásra épülnek. 
  • A felelősség közös és a csapattagok között együttműködésre van szükség, mert csak így lesz sikeres a feladat megoldása!
  • A tréner/coach mindeközben figyel és a program végén hasznos információk birtokába jut, amit később megoszt a résztvevőkkel.
  • Magyar és angol nyelven is elérhető.

A programot ajánljuk egy hosszabb tréning lezárásaként, külön csapatépítő programként vagy akár karácsonyi party részeként is.

Lépjetek kapcsolatba velünk, hogy megbeszéljük a részleteket és egyéni igényekhez szabjuk az ajánlatot.

Tetszett ez a bejegyzés?

Megosztás itt: facebook
Megosztom Facebookon
Megosztás itt: linkedin
Megosztom LinkedIn-en
Király-Korcyl Kinga

Király-Korcyl Kinga

A Business Drive alapítója, vezető és szervezetfejlesztési szakértő, ACC minősítésű nemzetközi business coach.
A GamiDrive gamifikációs vezetőfejlesztési szoftver megálmodója.

Hozzászólás

Ismerd meg, hogyan készülnek fel a magyar vállalatok a 2024-es év kihívásaira!

A Business Drive Hungary Kft. által készített kutatási anyagunk exkluzív betekintést nyújt a nagy-, közép-, és kisvállalatok stratégiáiba és hozzáállásába.